بازاریابی شبکه ای بادران

وبلاگ آموزشی تیم بچه های تهران

بازاریابی شبکه ای بادران

وبلاگ آموزشی تیم بچه های تهران

بازاریابی شبکه ای به چه معناست؟


برای اینکه معنای واقعی این تجارت را درک کنیم ابتدا باید بدانیم بازاریابی

به چه معناست ؟


و دوم اینکه شبکه سازی به چه معناست؟





مطلب از فرهاد غلامزاده

بازاریابی یعنی چه؟


  به تمام فعالیتهای خلاقانه ای که انجام میگیرد تا یک فروشنده محصولی را به یک خریدار عرضه کند بازاریابی میگویند که در بهترین حالتش ارائه پیشنهادی است که افراد نتوانند آن را رد کنند.


  شبکه سازی یعنی چه؟


 ساختن نظامی غیر رسمی که از طریق آن اشخاصی که دارای علایق و منافع مشترکی هستند در زمینه هایی مثل تبادل اطلاعات یا توسعه ارتباطات شخصی و حرفه ای به یکدیگر کمک کنند. 

 واما چرا از این روش استفاده میشود؟

    خیلی از همکاران بازاریاب ارجاعی (بازاریاب شبکه ای) با این مسئله یا سوال دیگران در این باره روبرو شده اند که شما چرا افراد را در این تجارت باید دعوت کنید(پرزنت در یک مکان خاص) یا به این شدت پیگیری شوند ما باید از یک چیز خوشمان بیاید یا حتما زمانی که به چیزی نیاز پیدا کردیم  به سمتش برویم .به طور مثال حتما باید برویم در یک مکان یا یک شرکت بعد از گزینش وصرف هزینه مالی و زمانی که آیا یک کار به ما بدهند یا نه. یا باید یک محصول را به صرف مصرف کننده خریداری کنیم .


 دو هدف اصلی فروش از این طریق.


 ۱.رساندن پیام به مصرف کنندگانی که دسترسی به آنها از طریق تبلیغات یا دیگر روشها احتمالا میسر نیست.

    هانطور که میدانید تبلیغات در این تجارت به صورت کلامی میباشد و طبق تحقیقات انجام شده از هر چهار فروشی که در دنیا انجام میشود سه مورد آن توسط دوستان و آشنایان به هم معرفی می شود (بازار گرم) که اگر زندگی روزمره خود را مرور کنیم این کار را به صورت نا خودآگاه انجام میدهیم مخصوصا در این دوره از زمان که تولیدات و رقابتها زیاد شده و اکثر شرکتها و تولید کنندگان و حتی خورده فروشها برای فروش محصولات و خدمات خود دست به دامن تبلیغات با هزینه های هنگفت شده اند (قابل توجه افرادی که میگویند چرا در این کار دعوت و اجبار هست) که به صورت دعوت نشده از طریق رسانه های مختلف و اجبارن وارد زندگی ما می شوند و تاثیر زیادی هم ندارند  با اینکه هزینه های زیادی پرداخت میکنند کافیست به محیط خود دیوارها و خیابانهای شهر اتوبوسها بیلبردها سر در مغازه ها رادیو روزنامه ها تلویزیون حتی زمانی که در منزل در حال استراحت هستید تبلیغات بدون دعوت وارد منزل شما می شود لا به لای فیلمها سریالها و همه برنامه های تلویزیون اما این همه هزینه تاثیر زیادی ندارد چرا که اگر در یک تبلیغات تلویزیونی به شرطی که سریع کانال تلویزیون را عوض نکنید از محصولی خوشتان بیاید و قصد خرید آن را داشته باشید و فردای آن روز به طور اتفاقی یکی از دوستانتان را دیدید آن محصول را خریداری کرده باشد و از آن ناراضی باشد به طور اتوماتیک نظرتان عوض می شود و اگر دقت کنیم از این اتفاقها در زندگیمان زیاد افتاده و چه بسا خیلی از افراد چه بسیار محصولاتی را به واسطه تبلیغات کلامی ما و به سفارش ما خریداری نموده اند بدون دریافت هیچ گونه پاداشی.یک مثال زنده که در زندگی من در اینباره اتفاق افتاده این که همسر من یک غذا ساز از یک مغازه خریداری کرد و این کالا را به ۱۵ نفر معرفی کرد و همگی آنها به آن مغازه مراجعه کردند و این محصول را خریداری کردند.اما همه این تبلیغات بدون پرداخت پاداشی بود. واین طبیعی است ما به صورت غریزی از اینکه نیاز دیگران را بر طرف کنیم راضی می شویم .امکان ندارد که ما شب یک فیلم قشنگ ببینیم و آن را برای اطرافیانمان (دوستان و آشنایان)تعریف نکنیم یا معرفی نکنیم فکر نمیکنم که به محض دیدن فیلم راه بیفتیم در کوچه وخیابان وآن را به همه معرفی کنیم.

و اما در بازاریابی شبکه ای هزینه ای بابت تبلیغات به هیچ رسانه ای داده نمیشود بلکه این هزینه ها به بهترین شیوه تبلیغات که همان تبلیغات کلامی افراد به دوستان و آشنایان می باشد داده می شود چرا که انگیزه ای بهتر برای افراد در فروش محصولات ایجاد می شود و خود فروشنده نیز از این طریق محصولات بیشتری به فروش میرساند روش تبلیغات و بازاریابی در دنیا به دلیل ازدیاد جمعیت و افزایش رقابت شرکتها در حال تغییر است و شرکتهایی که زود تر به این روشها روی می آورند از ورشکستگی دور میشوند و خواه نا خواه بقیه نیز باید از این روش استفاده کنند یا از رقابت خارج میشوند این است آینده تبلیغات جهان چه بسا که در دهه های آینده این شیوه فروش نیز دیگر جوابگو نباشد همانطور که  در حال حاضر روشهای کنونی تبلیغات و بازاریابی دیگر جوابگوی بازار نیست.


 ۲.معرفی محصولات یا خدمات و فرصتها به آن دسته از مصرف کنندگانی که بجز این طریق از راه دیگری اطلاعی کسب نمی کنند.

  در بازاریابی شبکه ای فروش فرایند خلق روابط سازنده ای است که بر پایه تبادل ارزش بنا شده است خواه آن ارزش با خرید محصولاتتان کسب شود و یا با پیوستن به فرصت شغلیتان به دست آید.  


مطلب از فرهاد غلامزاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد